Rubriigid Struktuur ja kontaktandmed Dokumendiotsing kuni 2017. aastani Dokumendiregister Riigilõivud Tööpakkumised
 Asud siin  »  Rubriigid


 

LOE LÄHEMALT

 

 

Maa- ja merekaardi rakendus

Baltice.org

 



Head Eesti Vabariigi 100. sünnipäeva!

23.02.2018

 

 

 

Meri 

Meil ukse ees lainetab meri,
käib alla ja ülesse;
siin laine lainet ajab,
küll taga järgesti.

Siin lainetab rukkiväli
kuldlaineid mu õue all.
Ja isa, ema ja käli
nad vaat'vad väraval...

Mu üle Eesti taevas
on nõnda sinine
ja Eestimaa päike paistab
nii selgesti, nii soojasti.

 

Juhan Liiv

 

Veeteede Ameti pere soovib kõigile ilusat Eesti Vabariigi 100. aastapäeva!

 

Veeteede Amet sulgeb alates 26. veebruarist laevaliikluse merealadel, kuhu on plaanis rajada jääteed

23.02.2018

Veeteede Ameti tänasel otsusel peatatakse alates 26. veebruarist kella 00.00-st seoses kavandatavate avalikult kasutatavate jääteede rajamisega ajutiselt laevaliikluse Väinameres Virtsu–Kuivastu laevateest põhja poole, Rohuküla–Heltermaa laevateest lõuna poole ja Sõru–Triigi laevateest ida poole jääval merealal ning Kihnu väinas Munalaid–Kihnu laevateest lääne poole jääval merealal.

Maanteeamet on taotlenud Veeteede Ametile laevaliikluse sulgemist jääteede rajamiseks. Tekkinud sobivate ilmastikutingimustega seoses avaldas Maanteeamet soovi peatada laevaliiklus, et hakata rajama jääteed mandri ja Muhumaa, mandri ja Hiiumaa, Hiiumaa ja Saaremaa ning mandri ja Kihnu saare vahele.

Veeteede Amet on juba sulgenud laevaliikluse, et Maanteeamet saaks teha ettevalmistusi jäätee rajamiseks mandri ja Vormsi saare vahele, kuid sealset jääteed veel avatud ei ole.

Hetkel on merealal avatud ainult Haapsalu-Noarootsi jäätee, ühtki teist jääteed Eesti merealal avatud ei ole. Siseveekogudest on Peipsil avatud Laaksaare–Piirissaare jäätee, millel on lubatud liikuda kuni 0,5-tonnise maastikusõidukiga.

Veeteede Amet tuletab kõigile meelde, et avamata jääteele sõitmine on keelatud ja eluohtlik!

Info jääteede kohta Maanteeameti koduleheküljelt.

Riik alustab 21. veebruarist jää murdmist Soome lahel

21.02.2018

Vabariigi 100. aastapäeva eel alustab Eesti riik Venemaalt peale tungiva jää murdmist Soome lahel, et tagada laevade pääs Eesti sadamatesse ja kindlustada katkematu kaubavahetus muu vaba maailmaga.

Riigi poolt prahitud jäämurdja „Botnica“ sõidab täna pärastlõunal Paljassaare sadamast välja, võtab suuna Sillamäele, jõuab sinna plaanide järgi südaöö paiku ja abistab jäässe kinni jäänud kaubalaeva vabasse vette. Hetkel tangitakse „Botnicat“ Paljassaare sadamas, laev võtab peale 100 000 liitrit kütust, millest jätkub jää murdmisel umbes neljaks päevaks. Edasi tangitakse „Botnicat“ juba Sillamäel.

Laev, mis ootab jäämurdeteenust Sillamäe reidil, on Saksamaa lipu all sõitev kaubalaev „Neuland“, mis väljus Sillamäe sadamast ja jäi sealkandis jäässe kinni. „Botnica“ abistab laeva jääst välja Kunda alla vabasse vette, seejärel saab „Neuland“ jätkata sõitu sihtkohta.

Lisaks hakkab „Botnica“ tegema Sillamäe-Kunda kandis ka jääluuret, et kaubalaevu raadio teel informeerida ja vajadusel juhendada sadamast väljumisel ja sinna sissesõitmisel.

Seega on olukord seks talveks niikaugel, et Soome lahel algab tänasest jää murdmine. Meri on jäätunud või rüsijääd kuhjunud just ennekõike Sillamäe all.

Alates 1. märtsist kehtivad Sillamäe sadamasse sisenevatele ja sealt väljuvatele jäämurdja poolt teenindatavatele laevadele ka täiendavad nõuded, milleks on jääklass 1D (Lloyd´s registri järgi või samaväärne klassifikatsiooniühingute jääklass) ja peamasina võimsus alates 1200 kW.

Soome lahel murdis riik jääd ka eelmisel aastal, kuid seda vaid mõned päevad, sest meri ei jäätunud, küll aga kandsid hoovused ja tuuled Sillamäe piirkonda rüsijääd ning seal tuli 2017. aastal talvel abistada jääst läbi 9 laeva.

Riigihanke tulemusel on jäämurdeteenuse osutamiseks Soome lahel aastateks 2012-2022 talvisel navigatsioonihooajal nelja kuu vältel riigi kasutada ASi Tallinna Sadam tütarettevõttele TS Shipping kuuluv jäämurdja „Botnica“, mille eest maksab riik ainuüksi valmisolekutasu 4,7 miljonit eurot aastas. See summa kulub „Botnica“ prahtimisele ka siis, kui laev ainult kai ääres seisab. „Botnica“ kulutab ca 30 000 liitrit laevakütust päevas, kui ta jääd murrab. Seega makstakse riigieelarvest „Botnica“ kasutamise eest jäämurdeteenuse osutamisel üle 69 500 euro päevas.

Riigieelarves on sel aastal jäämurdeteenuseks kokku planeeritud 6,376 miljonit eurot. On eeldada, et seal aastal tuleb see summa suurem.

Jää murdmiseks on riigil kasutada kokku neli alust. Kaks neist kuulub riigile – „Tarmo“ varujäämurdjana Soome lahe tarvis ja mitmeotstarbeline laev EVA-316 põhimurdjana Pärnu lahe vajadusi silmas pidades ning kaht laeva prahitakse - TS Shippingule kuuluv „Botnica“ põhijäämurdjana Soome lahe jaoks ja laevandusfirmale Alfons Hakans kuuluv „Protector“ varujäämurdjana Pärnu lahe jaoks. Sel aastal ongi tulnud Pärnu lahel varujäämurdjat kasutada, kuna põhimurdja EVA-316 on olnud tehnilise rikke tõttu rivist väljas.

Foto: Jäämurdja "Botnica" Paljassaare sadama reidil. Foto: Priit Põiklik/Veeteede Amet.

Vt Riigi Ilmateenistuse jääkaart.

Soome lahel on jääd, kuid laevad jäämurdja abi veel ei vaja

19.02.2018

Soome lahel Kunda ja Sillamäe sadamate piirkonnas on tekkinud jää paksusega ca 5-7 cm, mis praegu laevaliiklust selles regioonis ei sega. Kui olukord muutub, sõidab Tallinna Sadama tütarettevõtte TS Shippingu jäämurdja "Botnica" piirkonda jääd murdma. Hetkel on „Botnica“ ootel Paljassaare sadamas.

Jääd on aga alates 31. jaanuarist murtud Pärnu lahel, kus praegu töötab vedurlaev "Protector", kes on seni laevu teenindanud 66 korda. Jäämurdja EVA-316 teenindas laevu jäämurde alguses 31 korda. Kokku on seega jäämurdeteenust osutatud 97 korda. Kütust on sel hooajal jäämurdele Pärnus kulunud 110 000 liitrit.


Loe veel

19.02.2018 Vabariigi aastapäeva eel on teenindus avatud lühemalt
16.02.2018 Veeteede Amet peatab alates 19. veebruarist laevaliikluse kavandataval Haapsalu-Noarootsi jääteel
12.02.2018 Sadamaregistri arendused
05.02.2018 Pärnu lahel jätkab jää murdmist vedurlaev "Protector"
29.01.2018 Riigi jäämurdja tehnilise rikke tõttu võetakse Pärnu lahel appi varujäämurdja
26.01.2018 1. veebruarist muutuvad laevapere liikmete koolitus- ja kvalifikatsiooninõuded ning diplomeerimise kord
24.01.2018 Otsime oma meresõiduohutuse meeskonda täiendust

Arhiiv
Veeteede Ameti visioon
Meie põhiväärtused

• Me oleme kompetentsed ja usaldusväärsed
• Me oleme tõhusad ja innovatiivsed
• Me oleme meeskondlikud ja hoolivad
• Me ei tee kompromisse kvaliteedi arvelt

Teavitus häiretest

24h häiretelefon 620 5665

Teavitage häiretest navigatsiooni- märkide töös, laevaliiklusele ohtlikest olukordadest või mere- sõiduohutuse alasest õigus- rikkumisest, reostusest ja turvaintsidentidest:

häiretelefon: (+372) 620 5665
faks:      (+372) 620 5766
e-postnavinfo [at] vta dot ee

Turvaintsidentidest teavitamine:
maritime dot security [at] vta dot ee