Rubriigid Struktuur ja kontaktandmed Dokumendiotsing kuni 2017. aastani Dokumendiregister Riigilõivud Tööpakkumised
 Asud siin  »  Rubriigid  »  Botnica aitas Soome lahel kaks laeva jääst läbi


 

LOE LÄHEMALT

  

NUTIMERI
(testversioon)

Maa- ja merekaardi rakendus




 
 

Baltice.org

 


            Veeteede Amet omab
sertifitseeritud kvaliteedijuhtimissüsteemi
  



Botnica aitas Soome lahel kaks laeva jääst läbi

Jäämurdjal Botnica oli esmaspäeva õhtul ja ööl vastu teisipäeva jälle tööd Soome lahel, Sillamäe piirkonnas. Botnica oli eelmisel nädalal suunatud Sillamäe sadamasse jäämurdetööde ootele. Läinud nädalal olid tuuled valdavalt lõuna- ja edelakaartest ning jääväljad hakkasid liikuma, suundudes Venemaa poole.

Esmaspäeva hommikul aga hakkasid tuuled puhuma kirde suunast, mis tõid suured jäämassiivid Sillamäe ja Kunda vahele ning ka Vaindloo saare piirkonda, nii et laevad iseseisvalt enam läbi ei pääsenud. Jäämurdja Botnica suunduski esmaspäeva õhtul neile appi, sest ta peab abistama Eesti sadamatesse sõitvaid  ja sealt väljuvaid laevu.

Seega teenindas Botnica sel ajal kaht laeva. Teisipäeva lõuna paiku suundus Botnica tagasi Sillamäe sadamasse. Sadamas seistes on tema ülesandeks juhendada vajadusel raadio teel laevu jääpiirkonnast läbi sõitmisel.

Botnica on sel hooajal laevu teenindanud kokku 9 korda, lisaks veel pidev laevadele soovituste andmine raadio teel.

Jääolukord Pärnu lahel on selline, et jääpiir Pärnu sadama muulidest edelasse on 25 miili. Mere poolt sadama muulide suunas on jää paksusega 10-20 cm, mis on Pärnu suunas 10 meremiili ulatuses tugevalt rüsistunud ja ükski laev ilma jäämurdja abita seda ala ei läbi.

Rüsijääst edasi, kuni sadama muulideni, on kinnisjää paksusega 15-30 cm ja seal on sees ka jäämurdja poolt sõidetud kanal. Jäämurdja EVA-316 on Pärnu lahel laevu teenindanud alates 10. jaanuarist 191 korda. Laevakütust on selleks kulunud 324 000 liitrit.

Laevade ooteaeg jäämurdeteenuse saamiseks ei ületa ei Pärnu lahel ega Sillamäe piirkonnas 2 tundi.